نوشته شده توسط : نسرین

اکسیژن زمین در ماه کشف شد


  اخبارعلمی ,خبرهای علمی, اکسیژن

یک کاوشگر ژاپنی موفق به کشف اکسیژن متعلق به زمین در ماه شد. 

به گزارش  مهر، به نقل از فیوچرزم، دانشمندان معتقدند این امکان وجود دارد که بتوان نمونه اکسیژنهای بیشتری متعلق به میلیاردها سال پیش در ماه را پیدا کرد که این می تواند پاسخی روشن به پرسشهای زیادی در ارتباط با اتمسفر باستانی زمین باشد.

 

محققان از سالها پیش می دانستند که در ماه اکسیژن وجود دارد اما حالا یک کاوشگر ژاپنی که SELENE نام دارد موفق به کشف آن شده است و از آنجا که اساس اکسیژن کشف شده به زمین مربوط می شود جذابیت دو چندانی برای دانشمندان پیدا کرده است.

 

گروهی از دانشمندان دانشگاه اوزاکا موفق به کشف اکسیژن در ماه شده و جزئیات آن را در ژورنال تخصصیNature Astronomy منتشر کرده اند.

 

به باور آنها، این کشف نه تنها گوشه های پنهایی از گذشته چند میلیارد سال پیش زمین را بازگو می کند، بلکه حالا می توانیم با درک بهتری درباره اتمسفر ابتدایی زمین و نظریه مربوط به انتقال اکسیژن زمین به ماه صحبت کنیم.

 

برای حدود ۵ روز در هر ماه، قمر طبیعی زمین توسط لایه مگنتوسفر زمین در برابر بادهای خورشیدی محاظفت می شود. دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که در این مدت یونهای اکسیژن از زمین راهی ماه شده و در لایه های سطحی خاک و صخره های آن مستقر می شوند.

 

تلاشهایی از نوع کشف اکسیژن در ماه با این هدف صورت می گیرد که راه برای کلنی سازی بر روی این جرم فضایی هموار شود. گفته می شود ژاپن تا سال ۲۰۳۰ فضانوردی را راهی ماه خواهد کرد.

 



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

کوتاه قد ها به این بیماریها مبتلا نمی شوند!

 

قد افراد یک واقعیت بیولوژیک ساده است که اشخاص می‌توانند کمی آن را تغییر دهند، اما این خصوصیت ممکن است بر سرنوشت شما تاثیرگذار باشد، بدون آن که شما آن را درک کنید.

نبض ما– شاید خیلی از افرادی که قدبلند ندارند، با شنیدن این خبر نظر خود را در مورد ظاهرشان عوض کنند. تحقیقاتی که روی ۸هزار مرد انجام شده، نشان می‌دهد قد کوتاه یکی از نشانه‌های داشتن عمر طولانی است.

افرادی که قدشان از ۱۵۷سانتی‌متر کمتر است، بیشترین طول عمر در بین همه گروه‌های سنی دارند. به‌نظر می‌رسد وجود یک ژن خاص در بدن که در دوره رشد مانع بلند شدن قد می‌شود، می‌تواند به افزایش طول عمر کمک کند.

 

 

قد بلند

کوتاهی قد نه‌تنها عمر را طولانی می‌کند، بلکه احتمال ابتلا به انسولین و سرطان را هم کاهش می‌دهد. به‌طور متوسط کوتاه‌ها نزدیک به دو سال بیشتر از بلندقدها عمر می‌کنند.

خطرات قدبلند فقط محدود به مردان نیست و می‌تواند زنان را هم هدف قرار دهد. تحقیقات نشان می‌دهد زنان قدبلند بیشتر از خانم‌های دیگر به بیماری سرطان دچار می‌شوند.

دانشمندان آمریکایی اعلام کردند زنان قدبلندی که به سن یائسگی رسیده‌اند با احتمال بیشتری ممکن است به بیماری سرطان مبتلا شوند. در حقیقت به ازای هر ۱۰ سانتی‌متر بلندتر بودن قد از میزان متوسط، احتمال دچار شدن به این بیماری تا ۱۳درصد افزایش پیدا می‌کند.

 

 

کوتاه قد بلند قد

گزیده شدن توسط حشرات

محققان دریافته‌اند پشه‌های اسکاتلندی تمایل بیشتری به گزیدن افراد بلندقدتر و چاق‌تر دارند. افراد بلندقدتر به دلیل تولید دما، رطوبت،‌ دی‌اکسید کربن و سایر ترکیبات شیمیایی، هدف جذاب تری برای حشرات هستند.



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین
                                                                       دروازه بان ایرانی دستگیر شد!
 

دروازه بان ایرانی دستگیر شد!

متهم دستگیر شده توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران ادعا می کند دروازه بان تیم نفت تهران است و او را به جای معتاد گرفته اند.

به گزارش پارس نیوز، روز گذشته ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر همزمان با اجرای طرحی در سه سرکلانتری خرده فروشان و معتادان متجاهر شهر تهران را شناسایی و دستگیر کردند. در حاشیه اجرای این طرح فردی که مدعی بود، معتاد نیست خواستار گفت و گو با خبرنگار میزان شد. این فرد با بیان اینکه ورزشکار است و تاکنون مواد مخدر مصرف نکرده است، گفت: من دروازه بان تیم نفت تهران هستم.

در ادامه گفت و گو میزان با این فرد را می خوانید.

خودت را معرفی کن

مهرداد( نام مستعار) هستم.

به چه جرمی دستگیر شدی؟

من بیگناهم، من ورزشکار هستم و اشتباهی در بین معتادان دستگیر شد.

اشتباهی؟

من دروازه بان تیم نفت تهران در یکی از رده های سنی هستم و فوتبال بازی می کنم.

پس چرا در طرح جمع آوری معتادان و خرده فروشان دستگیر شدی؟

در محله آریاشهر با دوستانم بودم که ماموران به آنجا آمدند و دو معتاد فرار کردند، در این حین نمی دانم چه شد که مرا به عنوان معتاد خرده فروش مواد مخدر، دستگیر کردند.

حرف آخر

من معتاد نیستم. فقط به خاطر قد بلند و نوع پوششم قیافه غلط اندازی دارم. امیدوارم زودتر آزاد شده و به تمرینات برگردم. من سال آخری است که در این رده بازی می کنم و به زودی به یک رده بالاتر می روم. نمی خواهم آینده ام تباه شود.

دزدگير جادويي درب و پنجره



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

 

الهه کولایی

الهه کولایی به فرایند آقازاده سالاری به جای جوان گرایی اعتراض کرد.

به گزارش مشرق،  الهه کولایی فعال سیاسی اصلاح طلب با انتشار توئیتی نوشت:

منظور از جوان گرایی مدیریت کشور مدیر شدن فرزندان و وابستگان مدیران مادام العمر نیست.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

کتک خوردن مهران مدیری از حراست تالار وحدت

 

 

 کتک خوردن مهران مدیری از حراست تالار وحدت

فرهنگ > سینما - مهران مدیری بعد از 15 سال در گفتگویی زنده گفت که به دلیل ممنوع‌الکاری، بازی در نقش اصلی فیلم «ضیلفت» مسعود کیمیایی را از دست داده است.

به گزارش پارس نیوز،  شامگاه دوشنبه 6 شهریور ماه مهران مدیری مهمان برنامه زنده ستاره سینما با اجرای کیوان کثیریان و همراهی امیر پوریا بود. این برنامه که به صورت زنده و با حضور تماشاگران در پردیس سینمایی کوروش و پیش از اکران فیلم سینمایی «ساعت 5 عصر» اجرا شد مدیری پاسخگوی سوالات مجریان برنامه بود.



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

 

حجاج ایرانی

اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر با ایجاد کمپین "سعودی نمی‌خریم" از مردم و حجاج ایرانی درخواست کردند از خرید کالاهای سعودی خودداری کنند.

به گزارش مشرق، سبحان فلاح مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به راه‌اندازی کمپین "سعودی نمی‌خریم" از سوی این تشکل دانشجویی، اظهار داشت: این کمپین توسط بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر همزمان با اعزام حجاج به عربستان با هدف ایجاد فرهنگ استفاده از کالای ایرانی راه‌اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: آغاز این کمپین از فرودگاه امام بود که دانشجویان با حضور در ترمینال با حجاج صبحت کردند که با توجه به خیانت‌های آل‌سعود از سال 66 تاکنون و مسائلی که امروزه برای مسلمین پیش آورده، با حضور در سفر حج سوغات از این کشور خریداری نکنند.

این فعال دانشجویی با اشاره به استقبال صورت گرفته از این کمپین توسط حجاج ایرانی، گفت: بنا داریم پس از اعزام حجاج این کمپین را در بین مردم نیز ترویج کنیم تا مردم کالاهایی را که در عربستان تولید و یا در سود آن مشارکت دارند، تحریم کنند.

 

 

گردنبند طرح love



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

شاه ماهی استقلال بختیار دوم می شود؟

سلسله خرید های منصوریان به نظر می رسد به بختیار دوم ختم می شود و داریوش اول همان بختیار دوم است.

 

به گزارش افکارنیوز، بختیار رحمانی وقتی به استقلال پیوست، منصوریان از یک خرید بزرگ نام برد و قرار بود این بازیکن از راه بیاید و در استقلال اوج هنرنمایی اش را به نمایش بگذارد.

رقم قرارداد بختیار رحمانی نشان می داد که در استقلال روی او حساب کرده اند و البته نیم نگاهی هم به تیم ملی داشت.

بازی ها که آغاز شد بختیار هر روز بدتر از دیروز روزگار سپری کرد تا جائیکه عذر وی را از استقلال خواستند و تا مدتها مثال خرید های بد استقلال به همراه حسین کنعانی زادگان شد.

فشاری که منصوریان تحمل کرد باعث شد او در این فصل در خرید هایش دقت بیشتری کند اما درعمل اینچنین نبود.

حربه رقیب منصوریان در تیم قرمز پوش پایتخت باز هم جواب داد و پس از اظهار تمایل پرسپولیس برای به خدمت گرفتن داریوش شجاعیان از تیم فوتبال گسترش فولاد به ناگاه علی منصوریان خیز بلندی برای جذب این بازیکن انجام داد و با یک رقم نسبتا نجومی در فوتبال ایران او را به خدمت گرفت.

2.5 میلیارد تومان برای رضایتنامه و پول یک فصل داریوش شجاعیان یعنی رقم چشمگیری که باید از هر پاس او منتظر گل بود و با هر شوت 3 امتیاز برای استقلال ذخیره می کرد اما چنین نشد و داریوش همانند بختیار فقط یک پاس داد آن هم در موقعیتی که حساس نبود تا مرد ازبک با یک شوت از راه دور دروازه تراکتور را باز کند.

سلسله خرید های منصوریان به نظر می رسد به بختیار دوم ختم می شود و داریوش اول همان بختیار دوم است.

امیدواریم داریوش شجاعیان حداقل اندازه پولی که برایش هزینه شده مفید باشد تا سلسله منصوریان در همان بختیار اول خلاصه شود.

منصوریان فقط 180 دقیقه فرصت دارد تا از خرید هایش بهترین استفاده را ببرد در غیر اینصورت با حکم امپراطوری هیئت مدیره سلسله اش در استقلال منقرض می شود.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

مبلغ پرداخت سود سهام عدالت چقدر است؟

مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: این سازمان آمادگی لازم برای واریز سود سهام به مشمولین را دارد و احتمالاً تا پایان شهریور ماه این امر محقق خواهد شد.

مبلغ پرداخت سود سهام عدالت چقدر است؟

به گزارش افکارنیوز، جعفر سبحانی مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی در خصوص زمان واریز سود سهام عدالت به مشمولین اظهار داشت: سازمان خصوصی‌سازی آمادگی لازم برای واریز سود سهام به مشمولین را دارد و احتمالا تا پایان شهریور ماه این امر محقق خواهد شد.

به گفته وی میزان مبلغ سود سهام مشمولین هنوز مشخص نشده است.

سبحانی با اشاره به اینکه مشمولینی که پس از ارائه شماره شبا متوفی شده‌اند، سود دریافت خواهند کرد، تصریح کرد: مشمولینی که شماره شبای خود را به سامانه سهام عدالت ارائه و تایید آن را دریافت، ولی در این ظرف زمانی متوفی شده باشند سود دریافت خواهند کرد و جز ۴۷ میلیون و ۲۰۰ نفر مشمول زنده سهام عدالت به شمار خواهند آمد.

مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر حساب متوفی بعد از فوت مسدود شده باشد، تکلیف سود مشمولین سهام چه خواهد شد، گفت: بررسی شماره شبای مشمولین در زمان ارائه شماره حساب صورت خواهد گرفت و مجددا بررسی در این باره انجام نمی‌شود به همین دلیل سود سهام عدالت متوفیان این مدت نیز به حساب آنها واریز خواهد شد و سازمان خصوصی‌سازی مسئولیتی در قبال پرداخت یا عدم پرداخت این سود به وارث توسط بانک نخواهد داشت.

 

 

 

 

 

موبر برقي تاچ



:: برچسب‌ها: سهام عدالت شبا سازمان خصوصی‌سازی واریز سود سهام عدالت ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

نگاهی به زندگی روزمره­‌ی بیل گیتس؛ کسی که عاشق چیزبرگر است و هر شب ظرف­‌ها را می‌­شوید..

ثروتمندترین فرد در جهان هر روز پس از برخواستن از خواب چه کارهایی انجام می‌­دهد؟

به گفته نشریه فوربس، ثروت بیل گیتس بالغ بر ۲/۸۵ میلیارد دلار است که او را به ثروتمندترین فرد روی زمین تبدیل کرده است.

از زمانی که زمام امور مایکروسافت را در سال ۲۰۰۶ واگذار کرد، بیل گیتس خود را وقف بنیاد بیل و ملیندا گیتس کرده است؛ بنیادی که هزینه‌ی سازمانهای خیریه و تحقیقاتی را تامین می‌کند.

زندگی روزمره‌ی وی اغلب شلوغ و متنوع است، چنانچه به سرتاسر جهان سفر می‌کند و ابتکارات جدیدی را راه‌اندازی می‌کند.

در اینجا نگاهی داریم به برنامه روزانه­‌ی زندگی بیل گیتس، ثروتمندترین فرد روی زمین:

گیتس ادعا می­کند که از خوردن غلات شکلات شرکت Cocoa Puffs لذت می­برد، اما همسرش، ملیندا، به دانش‌آموزان دبیرستان بِتسی لاین گفته که او معمولاً از صبحانه فرار می­کند.

اگر تصمیمی برای مسافرت نداشته باشد، بیل گیتس روز خود را با بازدید از املاک مدینا در واشنگتین شروع می­کند. برآورد می­شود که این عمارت تا سال ۲۰۱۶ ارزشی معادل ۱۲۴ میلیون دلار داشته باشد.

به گفته نیویورک تایمز، اگر به سال ۲۰۰۸ برگردیم، گیتس پس از بیدار شدن از خواب بر روی تردمیل ورزش می­کرد، در حالی که به تماشای دی وی دی­‌هایی از سریال Great Courses از شرکت Teaching می‌­پرداخت.



:: برچسب‌ها: بیل گیتس, ثروتمند ترین, رندگی بیل گیتس, زندگی, زندگی خصوصی ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

این ازدواج ممنوع است!

هنوز هم می‌توان مردان و زنان سپیدموی زیادی را دید که وقتی بحث ازدواج جوانی پیش می‌آید می‌گویند: «چه کسی بهتر از پسرخاله، پسرعمو، دخترعمو یا دخترخاله و…؟ ازدواج فامیلی

نبض ما-آنها هنوز هم معتقدند اگر وصلت با غریبه سر بگیرد، چطور باید کینه‌ای که عمو، عمه یا خاله به دنبال این ازدواج به دل گرفته‌اند، برطرف کرد؟

تا همین چند دهه اخیر عروس و دامادها با واژه ای به نام آزمایش قبل از ازدواج آشنا نبودند اما امروزه انجام آزمایش قبل از ازدواج جزو ضروریات است. ازدواج فامیلی

این آزمایش ساده و ارزان بسیاری از مشکلات زن و شوهرها را قبل از اینکه وارد زندگی زناشویی شوند مشخص می کند. مهم تر اینکه جلوی تولد نوزاد با ناهنجاری های جنینی را می گیرد. نیما مسیحا خواننده‌ی ایرانی پاپ، قربانی یکی از همین ازدواج ها است.

ماجرا از این قرار است که نیما مسیحا، خواننده خوش‌صدایی که از سال ۶۹ فعالیت هنری خود را آغاز کرده و در سال ۷۸ با خواندن تیتراژ فیلم «دست‌های آلوده» به‌صورت حرفه‌ای وارد عرصه موسیقی پاپ شده، پرده از راز بیماری مادرزادی‌اش برداشته است: «اولین بار است که این مطلب را بیان می‌کنم. دوست ندارم مردم به‌ دلیل این موضوع به من ترحم کنند. سال‌های زیادی است که درگیر یک مشکل چشمی هستم. این بیماری باعث کم‌بینایی من شده است. به همین دلیل نمی‌توانم رانندگی کنم و به راحتی از خیابان بگذرم.

نیما مسیحا

همچنین باید در کنسرت‌هایم تمام ترانه‌ها و سمفونی‌ها را حفظ باشم زیرا قادر به روخوانی نیستم. گاهی حتی دوستانم از من دلخور می‌شوند و می‌گویند نیما خودخواه است؛ ما را می‌بیند و سلام نمی‌کند، در حالی که نمی‌دانند من با چشم‌هایم قادر به تشخیص چهره آنها از فاصله دور نیستم…» او در ادامه گفته است که بیماری‌اش یک مشکل مادرزادی به نام «فوندوس فلاوی ماکولاتوس» است که به‌دلیل ازدواج فامیلی پدر و مادرش ایجاد شده.



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 شهريور 1396 | نظرات ()